4 راه تقویت فن بیان در فروشندگی
داشتن فن بیان خوب با مشتری برای تمام افرادی که در زمینه فروش محصول یا خدمات فعالیت دارند لازم و ضروری است.ولی متاسفانه در خیلی از موارد دیده شده که فروشنده رفتار مناسبی با مشتری نداشته و نتوانسته او را راضی نگه دارد و مشتری را از دست داده است. ارتباط درست از هر گونه تبلیغ و تخفیفی در بالا بردن میزان موثرتر است . حال سوال پیش میآید که نحوه صحیح برخورد با مشتری چگونه است .من در زیر چند مورد را برایتان شرح میدهم.
۱-در سلام کردن پیش قدم باشید
این مهم ترین و اثربخش ترین فعالیتی است که یه فروشنده حرفه ای انجام میدهد.قبل از اینکه مشتری به شما سلام کند شما به او سلام کنید و خوش آمد بگویید چون مشتری حس میکند که شما برای او ارزش قائل هستید.
۲–با چهره ای گشاده همراه با لبخند با مشتری برخورد کنید
حتما با گشاده رویی و لبخند با مشتری شروع به مکالمه کنید چون فروشنده عبوس این پیام را به مشتری میدهد که ارزشی برای وی قائل نیست و فقط میخواهدمشتری هر چه سریعتر خرید کند و از فروشگاه خارج شود.
۳- با صبر و حوصله به مشتری مشاوره دهید
وقتی مشتری در مورد یک کالا و مشخصاتش از شما سوال میکند با انرژی و تمرکز کامل با او صحبت کنید و خصوصیات خوب و حتی بد کالا را بیان کنید این کار باعث میشود که مشتری به شما اعتماد کند.
۴- اگر مشتری دائم شما وارد فروشگاه شد سعی کنید وی را با نامش خطاب کنید چون باارزشترین چیز برای افراد نامشان است و اینکار حس خوبی به آنها میدهد.
نتیجه گیری
برخلاف تصور عده ای که فکر میکنن فروشندگی کاری است بسیاردشوار، هدف من در این مقاله این بود که به شما بگویم اگر ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنید به راحتی می توانید اجناس خود را به فروش برسانند به کسب و کار خود رونق ببخشید.
دیدگاهتان را بنویسید